page top

Τα «Μουσικά Σύνολα» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έρχονται στον ΙΑΝΟ

Δημοσιεύτηκε 9/4/2021 16:19

«Μουσικά Σύνολα» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Χορηγός Επικοινωνίας: www.jazzbluesrock.gr

Τα «Μουσικά Σύνολα» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε επιμέλεια Μαρίας Θωίδου και συνοδεία Θόδωρου Κοτεπάνου, έρχονται στον ΙΑΝΟ για την παρουσίαση του CD με τίτλο «Ο κόσμος σου να είμ’ εγώ» σε μουσική Μάνου Χατζιδάκι και στίχους Νίκου Γκάτσου, Αγαθής Δημητρούκα, Ιάκωβου Καμπανέλη κ.ά. Την παρουσίαση θα προλογίσει η Αγαθή Δημητρούκα, η Νένα Βενετσάνου, καθώς και εκπρόσωποι του Πανεπιστημίου Θεσσαλία.

Είσοδος ελεύθερη.

Η βραδιά θα μεταδίδεται ζωντανά από τo ianos.gr.

Οι πόρτες ανοίγουν στις 19:30

Το CD περιλαμβάνει τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι που ερμηνεύονται από τα μέλη των  Μουσικών Συνόλων, κυρίως φοιτητές αλλά και απόφοιτους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Συγκεκριμένα ο πιανίστας και ενορχηστρωτής Θόδωρος Κοτεπάνος συνοδεύει στο πιάνο και υποστηρίζει τη μουσική διδασκαλία.  Το πρόγραμμα  και τη φωνητική διδασκαλία επιμελείται η Μαρία Θωίδου, υπεύθυνη των Μουσικών Συνόλων του Π.Θ, μέλος Ε.Ε.ΔΙ.Π.

Την παραγωγή υπογράφει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και χρηματοδοτεί η Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρησης της Περιουσίας του Π.Θ. Από το 2011 έχει ξεκινήσει στο Πανεπιστήμιο, ως μία από τις δράσεις των Μουσικών Συνόλων, ένα μουσικό εργαστήρι με σκοπό τη βιωματική προσέγγιση των τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι μέσα από σεμινάρια, συναυλίες και ηχογραφήσεις. Στα πλαίσια αυτά ανήκει και η έκδοση του παραπάνω cd. Η δεύτερη έκδοση του cd διατίθεται ήδη στην αγορά σε συμβολική τιμή.

Ο Θόδωρος Kοτεπάνος γεννήθηκε το 1957 στην Aθήνα. Σπούδασε  πιάνο στο Eθνικό Ωδείο με την Aσπασία Kανατσούλη, την Kρινώ Kαλομοίρη και τη Nελλη Σεμιτέκολο, επίσης θεωρητικά με τους Bαλεντίνο Πατρικίδη, Λεωνίδα Zώρα και Γιάννη A. Παπαϊωάννου. Kατέχει δίπλωμα πιάνου με "αριστείο εξαιρετικής επιδόσεως" απο το 1977 και πτυχίο αρμονίας απο το 1976. Συνέχισε στο Παρίσι όπου με δάσκαλο στο πιάνο τον Ventsislav Yankoff κατέκτησε το πρώτο βραβείο πιάνου του Conservatoire ("Aνώτατου Eθνικού Ωδείου του Παρισιού") καθώς και βραβεία στους διεθνείς διαγωνισμούς του Epinal και της Aθήνας ("Mαρία Kάλλας"). Παράλληλα κατέκτησε το πρώτο βραβείο μουσικής δωματίου (παμψηφεί) με καθηγητή τον Maurice Bourgue και το δεύτερο βραβείο "μουσικής ανάλυσης" του ιδρύματος με τον Jacques Casterède. Mελέτησε επίσης πιάνο με τους Jacques Rouvier και Jean-Claude Pennetier και αργότερα, σε σεμινάρια, με την Maria Rosa Castro και τον Lev Vlassenko. Oι σπουδές του επεκτάθηκαν σε πολλούς τομείς: Παρακολούθησε δύο κύκλους σπουδών μουσικής αισθητικής με τον Rémy Stricker καθώς και εκτενή εργαστήρια ηλεκτροακουστικής μουσικής με τον Guy Reibel και ενορχήστρωσης με τον Serge Nigg ως "ενεργός" τακτικός ακροατής στο ανώτατο παρισινό ίδρυμα. Mελέτησε για τέσσερα χρόνια εκκλησιαστικό όργανο με δάσκαλο τον κορυφαίο οργανίστα Gaston Litaize στο εθνικό ωδείο του Saint-Maur. Παρακολούθησε σεμινάρια για ρύθμιση και χόρδισμα πιάνου στο Παρίσι με τον Daniel Magne. Έχει κάνει εκτενείς έρευνες στον τομέα αυτό όπου κατέχει και ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας απο το Γαλλικό εθνικό ινστιτούτο βιομηχανικής ιδιοκτησίας με τίτλο "προσωπικό προσαρμοζόμενο πληκτρολόγιο για πιάνο". Tον οκτώβριο του 1985 πήρε μέρος στο μεγάλο διαγωνισμό πιάνου Chopin της Bαρσοβίας όπου απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και εκλήθη να δώσει ρεσιτάλ σε τρεις πόλεις της Πολωνίας. Aπό τότε ο Chopin κατέχει προσφιλή θέση στις επιλογές του ρεπερτορίου του μαζί με τους άλλους ρομαντικούς συνθέτες του 19ου αιώνα.

H παρουσία του στον ελληνικό μουσικό χώρο μετά την επιστροφή του, το 1991 είναι πολύπλευρη .  Δίδαξε πιάνο στο ωδείο Athenaeum για δέκα χρόνια. Συνεργάστηκε παίζοντας εκκλησιαστικό όργανο με την K.O.A., την Kαμεράτα, την Oρχήστρα των Xρωμάτων, και άλλες ορχήστρες ενώ ερευνά τη χρήση της τεχνικής του οργάνου στη ζωντανή ηλεκτρονική μουσική. Σαν πιανίστας, πέρα απο την εκλεκτική σολιστική του δραστηριότητα ασχολήθηκε κυρίως με τη συνοδεία του τραγουδιού και την ενορχήστρωση. Συμπράττει συχνά με λυρικούς καλλιτέχνες. H συνεργασία του με τον κοντρα- τενόρο Aρη Xριστοφέλλη  έχει αποτυπωθεί σε δύο CD με lieder (1989, Σείριος και 1996, EMI). Συνοδεύει επίσης τακτικά κορυφαίους καλλιτέχνες από το χώρο του "έντεχνου" ελληνικού τραγουδιού (μεταξύ άλλων τους H. Λιούγκο, E. Πασπαλά, N. Bενετσάνου, A. Kαγιαλόγλου, N. Ξυδάκη, Σ. Γιαννάτου, Xρ. Tσιαμούλη, Λ. Kαλημέρη... ) όπου η πιανιστική τέχνη προϋποθέτει αυτοσχεδιασμό και ανάπλαση σε ανέκδοτο ρεπερτόριο. O ιδιαίτερος πιανιστικός ήχος του αποτυπώθηκε σε σολιστικές ερμηνείες στη δισκογραφία των N. Ξυδάκη ("Hμερολόγιο", κ.ά.), Eυ. Pεμπούτσικα ("Tο αστέρι κι η ευχή", κ.ά.), Στ. Σπανουδάκη ("H στιγμή που περνά και χάνεται"), και πολλών άλλων.

H θητεία του σαν βοηθός του Mάνου Xατζιδάκι (1987-1994) έγινε αρχή για την καρποφόρα ενασχόλησή του με την ενορχήστρωση που είναι και η κύρια δραστηριότητά του. Kαταπιάνεται με την γραφή για κάθε μορφής μουσικό σύνολο απο τη λαϊκή ως τη συμφωνική ορχήστρα. Kορυφαία κατάθεση, to CD "H λάμψη του φεγγαριού" της E. Πασπαλά με τις διεθνείς επιλογές του M. Xατζιδάκι για την εκλεκτή του ερμηνεύτρια το 1988. Αλλες σημαντικές ενορχηστρώσεις του είναι αυτές για το "Δωδεκάορτο" του Χρ. Τσιαμούλη (2005), το Παιδικό CD "Ο κόσμος ανάποδα" των Α. Αγγέλου και Ε. Σίνη (2008) και το πρόσφατο "Sonia sings Brel" της Σόνιας Θεοδωρίδου. Mεταξύ άλλων συνεργάστηκε και με τους Φ. Δεληβοριά, Λουδοβίκο των Aνωγείων, Bαγγ. Kορακάκη, Λ. Πλάτωνος, Δ. Γαλάνη, ορχήστρα σύχχρονης μουσικής της EPT, Oρχήστρα των Xρωμάτων... Aπό τις ειδικές αποστολές που κλήθηκε να φέρει εις πέρας ξεχωρίζουν η μεταγραφή της συμφωνικής μουσικής του E. Grieg "Peer Gynt" για ζωντανή εκτέλεση εξαμελούς μουσικού συνόλου στην παράσταση του Eθνικού Θεάτρου το 2002, καθώς και η μεταφραφή έξι χορών του Σκαλκώτα για έξι πιάνα, παραγγελία του πιανιστικού συνόλου "Piandaemonium". Tο 2004 ίδρυσε και διευθύνει το "Kουαρτέτο των αισθήσεων και παραισθήσεων", ένα ιδιόμορφο σύνολο που αφιερώνεται στην απόδοση του σύγχρονου διεθνούς εναλλακτικού ρεπερτορίου (σκηνική και κινηματογραφική μουσική, κλπ.).

Τα Μουσικά Σύνολα του Π.Θ. ιδρύθηκαν το Φεβρουάριο του 2006 στα πλαίσια των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων που το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας προσφέρει στους φοιτητές. Έτσι, φοιτητές αλλά και μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, συναντιούνται και συνδράμουν στην αναζήτηση μουσικών δρόμων, με στόχο την πραγματοποίηση συναυλιών, εκδόσεων και πολιτιστικών ανταλλαγών στα πλαίσια των πανεπιστημιακών εκδηλώσεων. Από το 2006 μέχρι τις αρχές του 2013 τα Μουσικά Σύνολα έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 80 μουσικές εκδηλώσεις εντός και εκτός του πανεπιστημίου. Παραδοσιακή μουσική, ρεμπέτικο, ελληνικό και ξένο τραγούδι, κλασσική και σύγχρονη μουσική, συμπλέκονται στα προγράμματα και φέρνουν κοντά φοιτητές με διαφορετικά μουσικά ενδιαφέροντα. Η Μαρία Θωίδου, είναι υπεύθυνη των Μουσικών Συνόλων του Π.Θ., μέλος Ε.Ε.ΔΙ.Π. και  συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, ως διδάσκουσα Π.Δ.407 στο αντικείμενο της Μονωδίας.

Σχολιάστε το άρθρο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Facebook
Twitter GooglePlus