page top

Συνέντευξη με τον Τάσο Οικονομίδη των ΠΡΑΣΣΕΙΝ ΑΛΟΓΑ

Επιμέλεια : Jacek Maniakowski

Δημοσιεύτηκε 24/3/2014 15:46

Οι ΠΡΑΣΣΕΙΝ ΑΛΟΓΑ είχαν ήδη γεννηθεί και κατά τα τέλη του ’96 αποφάσισαν να κάνουν, με δικά τους έξοδα, την παραγωγή του CD, ενώ είχε ήδη έρθει στην παρέα κι ο Παναγιώτης, φίλος του Τάσου, για να αναλάβει το μπάσο. Εχοντας ήδη κλείσει ώρες για studio, είχαν αποφασίσει πως αν δεν βρουν τραγουδιστή θα τραγουδούσε ο Ηλίας, αλλά δυο μέρες πριν την έναρξη των ηχογραφήσεων εμφανίστηκε ο Θανάσης, συστημένος από τον Γιώργο Ελευθέρογλου των Ελληνιστάν. Ετσι λοιπόν ηχογραφήθηκαν 10 τραγούδια με συνοπτικές διαδικασίες, εφόσον την παραγωγή την αναλάμβαναν οι ίδιοι και τα χρήματα ήταν περιορισμένα.

Η χημεία όμως ήταν τέτοια που το αποτέλεσμα ήταν αρκετά καλό. Το project έφτασε στα αυτιά της Virgin και έτσι τα παιδιά γλίτωσαν τα έξοδα της παραγωγής, αφού τα ανέλαβε η εταιρεία και το ντεμπούτο CD "Βασίσου πάνω σου", είναι πια γεγονός, στις αρχές του ’98.


Απόκτήσε 4 CD από τους ΠΡΑΣΣΕΙΝ ΑΛΟΓΑ από 11,98€ Κάντε κλικ εδώ

Η πιο τυπική ερώτηση για αρχή, ποιοί είστε;
Ηλίας Πετρογιάννης (κιθάρα), Άγγελος Γουζέτος (φωνή), Κώστας Ταλταμπάνης (μπάσο), Στάθης Χατζηιωαννίδης (πλήκτρα), Τάσος Οικονομίδης (drums), και στα δύο τελευταία albums έπαιξε και ο Άνθιμος Μάντι κιθάρα. 

Πράσσειν άλογα ή έλλογα μέσα στην μουσική;
Πράσσειν Άλογα κυρίως στη μουσική. Αλλιώς δεν θα ονομαζόμασταν έτσι. Μας σούταραν από κάνα δύο εταιρείες γιατί δεν αναπαράγαμε το «βασίσου πάνω σου»  κι από δύο - τρείς αυτοσουταριστήκαμε μόνοι μας. 

18 χρόνια ζωής. τι σας κράτησε "ζωντανούς" τόσα χρόνια;
Το ότι λατρεύουμε τη μουσική και την χρησιμοποιούμε σαν τρόπο διαφυγής, έκφρασης και αντίδρασης. Και το ότι αγαπάμε ο ένας τον άλλο. 

Δώσατε παρόν και μάλιστα δυναμικό στην έκρηξη της ελληνόφωνης ροκ σκηνής, τι πιστεύεις ότι την χαρακτήρισε;
Στην έκρηξή της, ο ενθουσιασμός. 

Ποια πιστεύεις είναι τα βασικά αίτια της πτώσης της;
Η προχειρότητα, η ασυνέπεια και η απαίτηση των δισκογραφικών εταιρειών για άμεσο κέρδος. 

Ο ήχος σας έγινε πιο δύσκολος ή απλά ήσασταν και σεις ένα μέρος της γενικής πτώσης αυτής της σκηνής;
Εγώ νομίζω πως τα λίγα groups που πεισματικά έμειναν από τότε μέχρι σήμερα έγιναν πολύ καλύτερα και συνθετικά και από άποψη παραγωγής και μάλιστα μόνα τους και αβοήθητα. Η πτώση προήλθε από την έλλειψη ενδιαφέροντος του ακροατηρίου που περιορίστηκε στο να παρακολουθεί τις μπάντες διαδικτυακά. 

Πιστεύεις ότι μπορεί να επαναληφθεί μια παρόμοια έκρηξη; Τα ταλέντα περισσεύουν...
Τα ταλέντα πάντα υπήρχαν. Όταν μεταξύ ημών κυριαρχήσει και το πνεύμα της αυταπάρνησης και της συναδελφικότητας τότε ναι, θα μπορούσε να ξαναγίνει κάτι καλό. 

Η Rock N Roll Republic αποσκοπεί σε μια ανάσταση;
Με το republic νομίζω πως είναι η πρώτη φορά που τα παλιοσείρια μαζί με νέους καλλιτέχνες εργάζονται και προσφέρουν όλοι μαζί, για ένα κοινό σκοπό. Αρκεί να έχουμε πάντα τον ίδιο ενθουσιασμό. Σκεφτόμαστε όλοι πολύ ρομαντικά εκεί μέσα και οι ιδέες πέφτουν βροχή. 

Για πες μας πως προέκυψε, μιας που εσύ έκανες το πρώτο κάλεσμα...
Δεν έχει σημασία ποιος έκανε το κάλεσμα. Σημασία έχει ποιος το άκουσε. Εγώ έκανα το κάλεσμα ορμώμενος από μια ατάκα του Ελευθέρογλου των «Κεραίες» και μέσα σε πέντε λεπτά ανταποκρίθηκαν, ο Ανδρέας από τους «Μαύρη Μαγιονέζα», ο Γιώργος Τιάκας από τους «Χρονίρ» ο Πάνος Βιολιστής από τους «Λουδίας», ο Θάνος Δημητρακούδης και λίγο αργότερα με ενθουσιασμό ανταποκρίθηκαν και ο Νίκος Πασχάλης από τους «Μοντάζ» οι «Μagic De Spell» και φυσικά και νεότερα συγκροτήματα όπως οι «Νόρμα» και πολλοί άλλοι. Αυτοί είναι μόνο οι ελληνόφωνοι. Άμεσα ανταποκρίθηκε και ο Κώστας Βρεττός από τους «Wardrum» και ο Βασίλης ο Τοπαλίδης από τους «Silent Commitment» και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες ενεργοί στην σκηνή. 

Η φιλία που είχες με τα μέλη αυτών των  συγκροτημάτων βοήθησε ή θεωρείς ότι πολλοί το είχαν κατά νου και περίμεναν απλά ένα κάλεσμα;
Το αντίθετο μάλιστα. Μπορεί να γνωριζόμαστε με τα άλλα παιδιά, αλλά  λόγω του ότι δεν είμαι και ο πιο κοινωνικός άνθρωπος στην πιάτσα, μάλλον είχα δώσει τη λάθος εντύπωση και πολλοί θα νόμισαν ότι σνόμπαρα. Φυσικά ισχύει το αντίθετο βέβαια γιατί πάντα ήμουν θαυμαστής αυτών των συγκροτημάτων και των παιδιών που προανέφερα και τώρα που βρισκόμαστε πιο συχνά ενωμένοι για ένα κοινό σκοπό γινόμαστε καλύτεροι φίλοι και ελπίζω να έχω διορθώσει την αρχική εντύπωση που έδωσα. 

Ας πάμε στους Πράσσειν Άλογα, δεύτερο αγγλόφωνο άλμπουμ αλλά χωρίς τρανταχτές συνεργασίες, όπως στο προηγούμενο... για πες μας για αυτά τα δύο άλμπουμ;
Κάποιος σε ένα σχόλιο του είχε πει ότι αλλάξαμε στίχο γιατί το έργο με το ελληνόφωνο τελείωσε και αφού δεν έχει άλλη κονόμα το αλλάξαμε σε αγγλικό (μπας και πιάσουμε τίποτα χαχα…) και ότι δεν έχουμε σχέση με αυτό που κάνουμε. Εγώ απλά ποστάρισα μια φώτο από το 1984 σε ένα live στο «Αργώ» το σινεμά που τότε δεν υπήρχαν ελληνόφωνες μπάντες πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Όλοι στο group που είμαστε τώρα μεγαλώσαμε με το rock n roll της δεκαετίας ’70, ’80, οπότε δεν μας είναι αφύσικο ούτε κάναμε κάτι σκόπιμα. Η αφορμή δόθηκε από την συνεργασία με τον Di’Anno. Εγώ πιστεύω ότι μουσικά δεν αλλάξαμε τόσο πολύ, γιατί αν πάρεις κομμάτια όπως το «Πόλεμος», «Η φυλακή της», ή το «Κηροζίνη» από τα πρώτα album και πάρα πολλά από τα επόμενα, πες μου ότι δεν μεταλίζουν. Είναι δύο πράσσειν άλογα άλμπουμ τα οποία έχουν αγγλικό στίχο. 

Ποια είναι η θεματολογία του Under Surveillance;
Το «υπό παρακολούθηση» που βρισκόμαστε όλοι σήμερα. Και σαν άνθρωποι και σαν κράτος. Ο εξευτελισμός των ηθικών αξιών του καθενός, η τηλεοπτική προπαγάνδα, η αστυνόμευση, τα λάθος ιδανικά, η εθελοντική δουλεία (όχι εργασία) και γενικώς η θεματολογία ασχολείται με τέτοια πράγματα. Δεν λείπει βέβαια η διάθεση για χιούμορ. 

Ποιες οι προσδοκίες σας από αυτό;
Να το ακούσει και να το νοιώσει όσος περισσότερος κόσμος γίνεται. Γι αυτό άλλωστε το διαθέτουμε και τσάμπα σε mp3 για κάποιον που δεν έχει χρήματα να το αγοράσει, αν σκεφτούμε τις δυσκολίες που περνάμε σήμερα. Και το λέω αυτό μετά λόγου γνώσης διότι κι εγώ πλέον δεν έχω φράγκα ούτε για τσιγάρα. 

Πιστεύεις ότι μπορείτε να ξανακερδίσετε το κοινό, που σας αγάπησε για τον ελληνικό σας στίχο;
Με έναν γρήγορο απολογισμό βλέπω ότι δεν απομακρύνθηκαν όλοι οι φίλοι που μας αγάπησαν με τον ελληνικό στίχο. Από την άλλη κάναμε καινούριους με αυτή την αλλαγή. Πιστεύω όμως ότι αυτοί που μας απέρριψαν, μας απέρριψαν μια για πάντα. Είναι λογικό. Δεν μπορούμε πάντα να είμαστε αρεστοί σε όλους. 

Έχετε κερδίσει χρήματα από την μουσική σας ικανά να σας συντηρήσουν;
 χαχαχαχα....

Ποια η σχέση ενός μουσικού με το κεφάλαιο χρήμα και ποια θα πρέπει να είναι κατά την γνώμη σου;
Όποιο νέο παιδί ξεκινάει να παίζει μουσική με το σκεπτικό να κερδίσει χρήματα, θα καταλήξει να παίζει σε σκυλάδικα. Trust me I’m a doctor… 

Και μια προσωπική ερώτηση.... είναι ένας ντράμερ μουσικός; χαχαχαχαχαχαχα.... μια που κυκλοφορούν πολλά ανέκδοτα για αυτούς... 
Χαχαχαχααα Θα σου απαντήσω λέγοντας το εξής. Κανείς σε κανένα μουσικό ιδίωμα δεν μπόρεσε να αντικαταστήσει τον drummer με αυτά τα χαζοκούτια. Ακόμα πλέον και οι ράπερς όταν κάνουν live το κάνουν με drummer. Πάντως ένας drummer χωρίς σύντροφο είναι όντως άστεγος.

Υπάρχουν κάποια σχέδια για τους Πράσσειν Άλογα;
Να είμαστε καλά στην υγεία μας και να παίζουμε μουσική όπου και όποτε μπορούμε. 

Και μια προτροπή για τους αναγνώστες του Jazzbluesrock....
Μην ακούς κανέναν ειδικό ή μουσικό. Η καλύτερη μουσική είναι αυτή που γουστάρεις εσύ και η χειρότερη αυτή που δε γουστάρεις.

Σχολιάστε το άρθρο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Facebook
Twitter GooglePlus