page top

Ο ήχος σε Internet Streaming - (Επ)Ανάσταση;

Δημοσιεύτηκε 9/2/2016 20:26

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία όσον αφορά την αύξηση της διαδικτυακής μετάδοσης της μουσικής που εμείς στα ελληνικά λέμε «Internet streaming». Μέχρι και πριν από δέκα χρόνια, θα ήταν κάποιος τυχερός αν θα μπορούσε να συντονιστεί σε έναν σταθμό με μουσική για παράδειγμα στη μπάντα των FM. Σήμερα με το Internet streaming  υπάρχουν εκατοντάδες επιλογές. Μπορείτε να επιλέξετε το είδος που θέλετε, το όργανο που σας αρέσει περισσότερο η τη χώρα από την οποία ο σταθμός προέρχεται. Μπορείτε επίσης να έχετε σχεδόν άμεση και μεγαλύτερη πρόσβαση σε μουσική ακόμη και από το μεγαλύτερα δισκάδικο του κόσμου. Η Internet streaming ή Live Streaming μετάδοση βασίζεται στην ευκολία και αυτό είναι το «όπλο» της.

«Οι άνθρωποι που αγοράζουν τους high-end δέκτες μας ακούνε υψηλής ποιότητας κατεβασμένα ή συμπιεσμένα κομμάτια και όχι streaming μεταδώσεις δήλωσε ο Chris Walker διευθυντής μάρκετινγκ και υπεύθυνος σχεδιασμού των προϊόντων Pioneer Electronics».

Θα πρέπει κάποιος με εξειδικευμένο «αυτί» να διακρίνει τις διαφορές ανάμεσα στην καλύτερη ποιότητα internet streaming μετάδοσης από ένα CD. Τώρα χαμηλώνοντας τα στάνταρντ μας με μια μέση ποιότητας μετάδοσης internet streaming ακούγοντας τον Cannonball Adderley σίγουρα θα ακούγεται σαν Cannonball Adderley απλά κάποιες νότες θα είναι λίγο παραμορφωμένες και ιδίως σε όργανα με γρήγορα απόκριση όπως το πιάνο και το ταμπούρο. Στο κατώφλι της ποιότητας όμως τα αποτελέσματα θα είναι δραματικά καθιστώντας μη αναγνωρίσιμο ακόμα και τον ίδιο τον Cannonball.

(In Focus)

Σε υπηρεσίες μετάδοσης live streaming για παράδειγμα χρησιμοποιείται η συμπίεση δεδομένων για να μειωθεί ο αριθμός των bits που απαιτούνται για τη μετάδοση μουσικής. Από την άλλη ένα CD αποδίδει 1.411 kilobits ανά δευτερόλεπτο (kbps) για τη μεταφορά των ψηφιακών δεδομένων ήχου. Η συμπίεση των δεδομένων της πρώτης μας περίπτωσης μπορεί να συρρικνωθεί σε μόλις 8 kbps με αποτέλεσμα την απόρριψη ηχητικών μερών ενός σήματος ήχου. Όσο περισσότερα στοιχεία απορρίπτονται τόσο χειρότερο ήχο λαμβάνουμε. Θα πρέπει επίσης να εξετάσουμε και την περίπτωση τεχνολογία συμπίεσης. Μορφές όπως το AAC και MP3 είναι αυτές που χρησιμοποιούνται πιο συχνά για streaming. Η συμπίεση MP3 σχεδιάστηκε αρχικά για τους υπολογιστές από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, ενώ η AAC και Ogg Vorbis αναπτύχθηκαν περίπου 10 χρόνια αργότερα. Επειδή AAC και Ogg Vorbis κάνουν χρήση πολύ περισσότερης υπολογιστικής ισχύς, μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικές. Χρειάζεται ένας ρυθμό μετάδοσης bit της τάξεως των 256 kbps για να προσεγγίσουμε την ποιότητα του CD με το MP3, αλλά με τις νεότερες τεχνολογίες συμπίεσης AAC ή Ogg Vorbis θα πρέπει να έχετε μόνο 128 kbps για να επιτευχθεί ο ίδιος στόχος.

(Σύγκριση)

Οι υπηρεσίες μετάδοσης μουσικής Pandora και Spotify πλέον «μπαίνουν στο στόχαστρο της σύγκρισης». Στη μεν πρώτη (Pandora) έχουμε στη δωρεάν έκδοση τη μετάδοση 64 kbps σε AAC streaming και 192 kbps για τους συνδρομητές της, ενώ στην περίπτωση του Spotify παρέχεται συμπίεση Ogg Vorbis σε μάξιμουμ ρυθμό 160 kbps για τους δωρεάν χρήστες και για τους συνδρομητές 320 kbps.

Οι υπηρεσίες ροής μετάδοσης δεδομένων μπορεί ποτέ να μη φτάσουν την ποιότητα των downloads υψηλής ανάλυσης ή των CD παρόλα αυτά αν ανακαλύψετε τον επόμενο αγαπημένο κιθαρίστα σας ενώ ακούτε το κάτι στο διαδίκτυο ή στο Pandora είτε στο Spotify η απώλεια μερικών bits μπορεί να φαίνεται αμελητέα σε σχέση με την απόλαυση της νέας σας ανακάλυψης. Και που ξέρετε μπορεί να φιλοτιμηθείτε και να αγοράσετε τελικά το CD του καλλιτέχνη.

Σχολιάστε το άρθρο

Facebook
Twitter GooglePlus