page top

Συνέντευξη Galliard Syndrome

Επιμέλεια : Παναγιώτης Λουκάς

Δημοσιεύτηκε 2/4/2015 13:20

Galliard Syndrome (Δημήτρης Μπάρμπας) : Η προηγουμένη εταιρεία μας δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξει τα όσα είχε υποσχεθεί και υπογράψει με όλους μας

Οι Galliard Syndrome είναι ένα συγκρότημα που μετράει ήδη 17 χρόνια ενεργητικής πορείας στον χώρο της rock σκηνής στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στο ιδίωμα του folk-rock με στοιχεία από την ιρλανδική παραδοσιακή μουσική. Ο πυρήνας του συγκροτήματος αποτελείται από τέσσερις φίλους που κατάλαβαν από νωρίς ότι τους ενώνει κάτι παραπάνω. Μετά από πολλές περιπέτειες, όπως θα δούμε παρακάτω, κυκλοφόρησαν το 2015 το ντεμπούτο τους Velvet Rings. Για το συγκρότημα και πολλά ακόμα μιλήσαμε με τον τραγουδιστή Δημήτρη Μπάρμπα.

Ένα σύντομο βιογραφικό του Συγκροτήματος

Οι Galliard Syndrome δημιουργήθηκαν ως Galliard ,τότε, το 1997 από 4 εφήβους. Μαζί με τους Μιχάλη Ανδριτσοπουλο (κιθάρα), Ηλία Μιτατο (κιθάρα) και Χρήστο Ντανο (πλήκτρα) αποφασίσαμε να εκφράσουμε την αγάπη μας για την folk και rock μουσική από την εκτελεστική πλευρά. Σήμερα η μπάντα, μετά και την αποχώρηση του Μιχάλη, πλαισιώνεται και από τους νεώτερους και ηλικιακά, Σεραφείμ Γεωργουσόπουλο (μπάσο) και τον Μιχάλη Γαλάνη που μετρά κάποια χρόνια επίσης πίσω από τα τύμπανα των ιστορικών Ομίχλη. Η μπάντα τότε έγραψε το πρώτο της ντεμο ( Elvis ) και έκανε τις πρώτες live εμφανίσεις διατηρώντας μια ενεργητική παρουσία σε Live σκηνές για τα χρόνια που ακολούθησαν. Μετά από μια μικρή περίοδο αποχής λογω σπουδών και στρατιωτικών υποχρεώσεων ηχογραφήσαμε το 2008 το πρώτο επίσημο ντεμο μας Velvet Rings που αργότερα μετουσιώθηκε στο επερχόμενο album μας. Στο ενδιάμεσο διάστημα είχαμε την χαρά να εμπλακούμε σε πολλά μουσικά και κινηματογραφικά projects και την ατυχία να εγκλωβιστούμε σε ένα αδιέξοδο συμβόλαιο που πρόσφατα βρήκε επιτέλους την λύση του. Σήμερα η μπάντα συνεργάζεται με την The Leaders Records και με μερικούς από τους σπουδαιότερους promoters της Ευρώπης με σκοπό την σωστότερη υποστήριξη του Velvet Rings. Το καλοκαίρι του 2014 η μπάντα έκανε τα γυρίσματα του πρώτου επίσημου videoclip της.

Πως θα περιγράφετε την μουσική σας και γιατί διαλέξατε αυτό το είδος

Η εταιρεία μας χαρακτηρίζει την μουσική μας ως progressive folk. Η αλήθεια είναι ότι λατρεύουμε και τα δυο είδη και μάλλον αυτό πέρνα ταυτόχρονα στην μουσική μας. Αυτή η ιδιόμορφη συνάντηση αποτελεί την ταυτότητα μας.

Πως διαλέξατε το όνομα σας υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος;

Βασικός λόγος ήταν η αγάπη που είχε ο τότε κιθαρίστας μας Μιχάλης Ανδριτσοπουλος για την Αναγεννησιακή μουσική και η λέξη Galliard άφορα σε αυτήν ακριβώς την περίοδο της μουσικής ιστορίας.

Ποιες είναι οι μουσικές επιρροές σας;

Μέσα στα χρόνια αυτά μεταβάλλονται διαρκώς αλλά οι σταθερές ακούνε στο όνομα των Blackmore's Night, Dream Theater, Blind Guardian, Flying Colors, Steven Wilson και πολλά ακόμα που τώρα που το σκέπτομαι δικαιολογούν απόλυτα την προηγούμενη απάντηση.

Πότε γράφτηκαν τα τραγούδια του Velvet Rings και κάτω υπό ποιες συνθήκες;

Το Velvet Rings ηχογραφήθηκε εξ ολοκλήρου την περίοδο 2008-2009 λόγο της κυκλοφορίας του που επρόκειτο να γίνει στις αρχές του 2010. Δυστυχώς η τότε εταιρεία μας Emotion Art είχε διαφορετικές βλέψεις.

Τι έγινε με την προηγούμενη εταιρεία σας και γιατί δεν είχε κυκλοφορήσει τότε το Velvet Rings

Η Emotion Art το 2010 είχε στο δυναμικό της πολύ μεγάλα ονόματα όπως τους Spitfire. Δυστυχώς δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξει τα όσα είχε υποσχεθεί και υπογράψει με όλους μας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τον παράνομο αποκλεισμό του υλικού μας από οποιαδήποτε μορφή κυκλοφορίας για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.

 Με βάση την «δυσάρεστη» εμπειρία σας τι συμβουλές θα δίνατε σε συγκροτήματα όταν πάνε να υπογράψουν νέο συμβόλαιο.

Δυστυχώς σήμερα η έννοια δισκογραφικό συμβόλαιο δεν έχει σχεδόν καμιά ουσιαστική υπόσταση. Οι οροί άλλωστε που πλέον υπογράφονται από τους εμπλεκομένους είναι εμφανέστατα καθρέφτες μιας γενικότερα  απαισιόδοξης ή ρεαλιστικής για κάποιους προσέγγισης των σημερινών δεδομένων. Η πρόταση μου λοιπόν είναι να επιλέγουν οι καλλιτέχνες συνεργάτες που μπορούν να δρουν επαγγελματικά μέσα σε ένα ερασιτεχνικό περιβάλλον.

Γιατί στο Velvet Rings υπάρχουν αγγλόφωνα και ελληνόφωνα τραγούδια. Δεν φοβόσασταν ότι έτσι μπορείτε να μπερδέψετε τους ακροατές;

Αυτή η απόφαση για ένα δίγλωσσο album είχε παρθεί από κοινού με την τότε εταιρεία μας αλλά τα σημερινά δεδομένα θέλουν το Velvet Rings να βρίσκεται υπό κυκλοφορία σε πολλές χώρες στην Ευρώπη κι αν όλα πάνε καλά και στην Ασία, οπότε η γλωσσά του Velvet Rings είναι αποκλειστικά η αγγλική. Για κάλο και για κακό πάντως έχουμε μάθει και μερικές λέξεις στα Ιαπωνικά. (σημείωση συντάκτη : Λίγες μέρες μετά το συγκρότημα μας πληροφόρησε πως τελικά το Velvet Rings θα κυκλοφορήσει σε Αμερική, Ευρώπη και Ιαπωνία)

Εάν ξεχώριζες 3 τραγούδια από το Velvet Rings ποια θα ήταν και γιατί.

Το ομώνυμο κομμάτι του album αποτελεί για εμάς, ηχητικά και συμβολικά το αγαπημένο μας παιδί. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως ήταν και το πρώτο κομμάτι που παρουσιάστηκε από τον Μιχάλη (κιθάρα) ως προτεινόμενη βασική μας κατεύθυνση. Μια πρόταση που έγινε μέρος της ζωής μας εδω και μια 10ετια περίπου. Η folk/progressive αισθητική μας αλλά και η αγάπη μας για τις χώρες του φανταστικού επισφραγίζεται από το "Everlasting Feast", ενω οι ζωντανές μας εμφανίσεις μας απέδειξαν ότι το "Your Love is a Game" είναι μια ιδανική γέφυρα προς τις hard rock καταβολές μας.

Ποιο είναι το concept για το video clip. Γιατί διαλέξατε το συγκεκριμένο τραγούδι για το video clip

Το Concept του video βασίζεται σε  στοιχεία της ύπαρξης, όπως είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, το γήρας, η γέννηση, η φύση και η απώλεια. Ασφαλώς η ιδέα προκύπτει από την πνευματική διάσταση των στίχων του Velvet Rings που έγραψε ο Μιχάλης σε μια περίοδο έντονης ενδοσκόπησης. Ασφαλώς τα παραπάνω δένονται γύρω από ένα υπέροχο πλάσμα όπως είναι  ο Clooney που λατρεύτηκε από όλους μας και ήταν ο καλύτερος συνεργάτης που είχαμε ποτέ. Όλα αυτά ασφαλώς έδεσαν κάτω από την σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Γεωργιουδάκη που μας χάρισε ένα video που μας εκφράζει απόλυτα.

Σας γίνεται μια πρόταση από ένα συγκρότημα του εξωτερικού να πάτε για 1-2 μήνες για τουρ μαζί του στην Ευρώπη. Θα τα κάνατε;

Όπως και για τους περισσότερους  μουσικούς στην Ελλάδα η μουσική αποτελεί για εμάς μια πολύ σοβαρή υπόθεση αλλά όχι βιοποριστική διέξοδο .Αυτό καθιστά σε προβληματισμό την θετική μας απάντηση σε αντίστοιχες προτάσεις, που όμως κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να γίνει εφικτή και αποτελεί έναν βασικότατο πρώτο στόχο για εμάς εν όψη της κυκλοφορίας.

Εκτός από τους Galliard, έχετε και άλλα projects; Εάν ναι, μιλήστε μας για αυτά

Η μουσική είναι μια αέναη κατάσταση για εμάς που δεν θα μπορούσε να περιοριστεί μόνο σε αυτό το δημιούργημά μας.Οι GalliarD Syndrome βεβαια δεν είναι ένα απλό Project, αλλά η βάση μας, από την εφηβική ηλικία για κάθε καλλιτεχνική έκφραση ακόμα κι εκτός αυτού. Μάλιστα ένα πολύ σημαντικό side project που έχει γεννηθεί τα τελευταία χρόνια μέσα από τους Galliard Syndrome είναι οι “Pot Of Gold”, μια ομάδα μουσικής αφήγησης παραμυθιών, ιδρυτικά μέλη της οποίας είμαστε ο Μιχάλης κι εγώ. Για το 2016, μάλιστα ετοιμάζουμε μια μεγαλεπήβολη μουσικοθεατρική παράσταση που αποτελεί όνειρο ετών για εμάς και θα συμπληρώσει τις 2 ήδη υπερεπιτυχημένες seasons που είχαμε με παραμύθια και μουσικές από την Κέλτικη αλλά και την παράδοση της Κάτω Ιταλίας.

Πως συνδυάζονται η Θεολογία με την rock μουσική. Τι λένε οι μαθητές σου που παίζεις σε ένα rock συγκροτήματα. Πιστεύεις ότι στα 80ς θα σε αντιμετώπιζαν το ίδιο;

Νομίζω ότι η άποψη περί αντισυμβατικότητας των δύο αποτελεί πολύ στεγανή και απαρχαιωμένη άποψη που ίσως ευδοκιμούσε μέχρι τα τέλη των 80’s. Η Θεολογία εξέφραζε πάντοτε την επιστημονική διάθεση ολοκλήρωσης των πνευματικών μου αναγκών και η rock Μουσική των καλλιτεχνικών και κοινωνικών. Οι μαθητές μου  είναι γνώστες όλων μου των δραστηριοτήτων γιατί το διαδίκτυο δεν κάνει επιλογές και διακρίσεις στην διακίνηση των πληροφοριών. Πόσο μάλλον όταν κι εσύ ο ίδιος δεν έχεις κανένα λόγω να αποκρύψεις αυτό που είσαι, όταν μάλιστα δεν προσβάλει καμία πλευρά της επαγγελματικής σου κατεύθυνσης ως εκπαιδευτικός.

Το μάθημα των θρησκευτικών ήταν ένα μάθημα που ελάχιστοι έδιναν σημασία. Μίλησε μας γενικά για το μάθημα, και με ποιο τρόπο μπορεί να γίνει ενδιαφέρον για τους μαθητές;

Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ ως έφηβος έκανα μια επιλεκτική προσέγγιση στα μαθήματα. Το σύστημα της εκπαίδευσης βοηθάει πολύ στην παρανόηση του τι μπορεί να σημαίνει μόρφωση και όχι τεχνοκρατική προσέγγιση αυτής. Δυστυχώς μαθήματα όπως τα Θρησκευτικά, τα καλλιτεχνικά, η Μουσική και η Λογοτεχνία μπορεί να μην κέρδισαν ποτέ τον τίτλο του πρωτεύοντος μαθήματος, αλλά δεν θυμάμαι να είχα πολλές άλλες ευκαιρίες πνευματικής και πολιτιστικής κινητοποίησης εντός της σχολικής ρουτίνας. Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα των Θρησκευτικών, για εμένα, οφείλει να αλλάξει στόχους και προγραμματισμό και να προσαρμοστεί στις πνευματικές ανάγκες του εφήβου. Ένας τρόπος που προτείνω εγώ μέσω της καθημερινής μου προσέγγισης στο μάθημα είναι ο συνδυασμός πολιτισμού, πνευματικότητας, κοινωνικότητας αλλά και των δογμάτων και της λατρείας ως βάση έκφρασης θρησκευτικότητας. Όλοι αυτοί οι συσχετισμοί βέβαια αποτελούν μέρος της εικόνας που έχω και για την μουσική. Είναι πολύ εύκολο και θεμιτό λοιπόν να θεολογήσεις μέσα από το Stairway To Heaven.

Σχολιάστε το άρθρο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Συνέντευξη Daemonia Nymphe (Δαιμονία Νύμφη)

    Οι Daemonia Nymphe μας μιλούν για τη γέννηση αυτής της πρωτότυπης ιδέας, τη μουσική έρευνα σε όλα τα επίπεδα αλλά και τα επόμενα βήματα τους...

    περισσότερα >
  • Συνέντευξη STORM String Quartet

    To JazzBluesRock.gr είχε τη χαρά να μιλήσει με τον Έκτορα Λάππα ιδρυτή ενός εκ των συναρπαστικότερων εγχειρημάτων στην μουσική σκηνή της Ελλάδος που ακούει στο όνομα STORM string quartet!!!

    περισσότερα >
  • Συνέντευξη String Demons

    Οι String Demons είναι η Λυδία και ο Κωνσταντίνος Μπουντούνης, παίζουν βιολί και βιολοντσέλο αντίστοιχα έχοντας καταφέρει να εντάξουν στη μουσική τους πολλά διαφορετικά ακούσματα με υπέροχα αποτελέσματα.

    περισσότερα >
Facebook
Twitter GooglePlus