page top

Συνέντευξη Vasilis Xenopoulos

Επιμέλεια : Ευθύμης Παράς

Δημοσιεύτηκε 27/4/2018 06:51

Βασίλη σε καλωσορίζουμε στο JAZZBLUESROCK.GR και είναι μεγάλη χαρά να μιλάμε μαζί.

Καλησπέρα. Η χαρά είναι δική μου και ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία.

Βασίλη ξεκίνησες να παίζεις στα εννιά σου χρόνια κλαρινέτο και πιάνο ενώ στα δεκατρία άρχισες το σαξόφωνο. Μίλησε μας για τα πρώτα αυτά χρόνια που ένα παιδί μπαίνει στο χώρο της μουσικής και εμπλέκεται ουσιαστικά σε ένα «ταξίδι» που φτάνει μέχρι σήμερα;

Η πειθαρχία στη μελέτη είναι το πιο σημαντικό γνώρισμα για κάθε νέο μουσικό. Για να επιτευχθεί αυτό όμως θα πρέπει ο νέος μουσικός να έχει κατασταλάξει από σχετικά μικρή ηλικία προφανώς στο όργανο αλλά και στο στυλ μουσικής που του αρέσει. Για τους επαγγελματίες μουσικούς το σημαντικό είναι να μην χάσουν ποτέ το πάθος που είχαν για τη μουσική όταν ήταν μικροί και να προσπαθούν να διατηρούν αναλλοίωτη αυτή τη φλόγα χωρίς να αναλώνονται σε αδιάφορες μουσικές δουλειές.

Υπήρξες μαθητής στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας κ μετά στο ξακουστό Berklee College of Music στη Βοστώνη. Πόσο σημαντικές είναι οι σπουδές κ αν αυτές βοηθάνε τελικά στο να απελευθερωθεί ένας μουσικός ή πιστεύεις ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω;

Στη μαθητική μου σταδιοδρομία είχα την τύχη να συναντήσω κάποιες μεγάλες φυσιογνωμίες στο χώρο της jazz, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Παρόλα αυτά δεν θεωρώ ότι η jazz είναι αποκλειστικά αντικείμενο εκμάθησης ωδειακού ή πανεπιστημιακού χαρακτήρα. Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι ο πολύ στενός μου συνεργάτης κ κορυφαίος κιθαρίστας στη Μεγάλη Βρετανία Nigel Price, ο οποίος δεν έχει φοιτήσει σε κάποιο από τα κορυφαία jazz τμήματα της χώρας του. Αυτό που θέλω να πω είναι πως σίγουρα ένας πολύ καλός κύκλος μουσικών σπουδών συμβάλλει στην εξέλιξη του νέου μουσικού αλλά όπως προ-είπα θεωρώ πως το πιο σημαντικό κίνητρο είναι η αγάπη κ το πάθος για τη μουσική. Εάν αυτό υπάρχει, οποιοσδήποτε μουσικός μπορεί να βρει τις απαντήσεις που ψάχνει μέσα από την αστείρευτη δισκογραφία της jazz.

Από τη Βοστώνη μετακινήθηκες στο Λονδίνο. Τι ήταν αυτό που σε τράβηξε στο μεγάλο νησί κάνοντας το τη βάση σου;

Το 2002 για οικογενειακούς λόγους έπρεπε να μείνω στην Ευρώπη κ ήμουν ανάμεσα σε Λονδίνο και Παρίσι. Ευτυχώς για μένα επέλεξα το Λονδίνο και η επιλογή μου αποδείχτηκε σωστή. Η σκηνή της jazz στην Βρετανία ταιριάζει περισσότερο στον στυλιστικό μου χαρακτήρα που είναι πιο κοντά στην straight ahead jazz.

Μέχρι τώρα έχεις τρία άλμπουμ στο ενεργητικό σου, το πρώτο με τίτλο Loud City κυκλοφόρησε το 2011, το 2014 ακολούθησε το The Wind Machine και το τελευταίο πολύ φρέσκο τον Ιανουάριο φέτος. Μίλησε μας για την πορεία σου μέσα σε αυτά τα άλμπουμ.

Το πρώτο μου προσωπικό άλμπουμ (Loud City) είναι μια συλλογή από οκτώ συνθέσεις μου και αντιπροσωπεύουν σε μεγάλο βαθμό το τρόπο που έπαιζα κ έγραφα μουσική εκείνη τη χρονική περίοδο. Ο δεύτερος δίσκος (The Wind Machine) ήταν ένα project που είχε σκοπό να μεταφέρει το δυναμισμό μιας big band σε ένα quintetto. Στην ουσία είναι διάσημες ενορχηστρώσεις κορυφαίων big band, όπως του Count Basie και του Woody Herman, δοσμένες για quintetto. To τελευταίο άλμπουμ (Sidekicks) είναι το καινούργιο quarteto που δημιούργησα μαζί με τον Nigel Price. Κάθε κομμάτι είναι μια αναφορά σε μια ιστορική συνεύρεση μεταξύ ενός κορυφαίου κιθαρίστα και ενός κορυφαίου σαξοφωνίστα των τελευταίων 70 χρόνων της ιστορίας της jazz. Ο δίσκος έχει ήδη λάβει εξαιρετικές κριτικές από κορυφαία έντυπα όπως ο Guardian και έχει παιχτεί στο BBC Radio καθώς και στον Jazz FM.

Σίγουρα η καριέρα ενός μουσικού της jazz έχει άλλο αντίκτυπο στο εξωτερικό και ειδικά στην Ευρώπη και Αμερική. Παρόλα αυτά η Ελλάδα τελευταία θα έλεγα μπαίνει πολύ δυνατά στο χώρο της jazz και στη διεθνή σκηνή. Πως βλέπεις εσύ τα μουσικά πράγματα στο χώρο αυτό γενικά στην Ελλάδα?

Θεωρώ πως είναι ακόμα νωρίς να μιλάμε για ελληνική σκηνή στην jazz. Πιστεύω όμως πως υπάρχουν εξαιρετικοί Έλληνες μουσικοί κ Ελληνικά γκρουπ πολύ υψηλού επιπέδου, τα οποία μπορούν να σταθούν σε οποιοδήποτε jazz club ή φεστιβάλ σε Ευρώπη και Αμερική.

Στις 30 Απριλίου γιορτάζουμε την παγκόσμια ημέρα της jazz με διάφορες εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο. Στην Αθήνα θα έχουμε ένα πολύ ενδιαφέρον διήμερο και 8α κορυφωθεί στις 30 του μηνός στη σκηνή του The Zoo στο Χαλάνδρι. Μίλησε μας για το event αυτό.

Είμαι πολύ χαρούμενος που θα ταξιδέψω από το Λονδίνο αποκλειστικά για αυτό το event και η χαρά μου είναι ακόμα μεγαλύτερη λόγω του ότι έρχομαι στην Αθήνα για πρώτη φορά με ένα από τους προσωπικούς μου συνεργάτες και βραβευμένο Βρετανό κιθαρίστα Nigel Price. Στις 29 Απριλίου θα παρουσιάσουμε υλικό από το τελευταίο μας άλμπουμ (Sidekicks) και μαζί μας θα έχουμε δύο από τους πιο ταλαντούχους Έλληνες μουσικούς της γενιάς τους, τον Ντίνο Μάνο στο κοντραμπάσο και τον Βασίλη Ποδαρά στα τύμπανα. Στις 30 Απριλίου ο Nigel και εγώ θα βρεθούμε στο stage του Zoo με έναν ακόμα σπουδαίο μουσικό που έχει έδρα το Λονδίνο, τον σαξοφωνίστα Gilad Atzmon, και εκεί θα μας συνοδεύσουν τρεις εξαιρετικού μουσικοί από τη Θεσσαλονίκη, ο Δημήτρης Αγγελάκης στο βιμπράφωνο, ο Γιάννης Παπατριανταφύλλου στο κοντραμπάσο και ο Νίκος Βαργιαμίδης στα τύμπανα. Θα είναι μια ιστορική συνεύρεση αγαπημένων μου μουσικών και ανυπομονώ να παίξουμε για το αθηναϊκό κοινό.

Θα θέλαμε να σου ευχηθούμε τα καλύτερα για το μέλλον και στην μετέπειτα πορεία σου στη μουσική!

Εγώ σας ευχαριστώ. Καλή συνέχεια.

Σχολιάστε το άρθρο

Νικος Αυξεντιου

  • Χαιρομαι που ακουω λογο γεματο ουσια και ηθος απο νεο ανθρωπο και εξαιρετο μουσικο και νοιωθω τιμη που τον γνωρισα. Ειμαι και εγω ενας οχι του σχολειου και του πανεπιστημιου ερασιτεχνης μουσικος και μπορω να διακρινω την αληθεια πισω απο τον λογο. Καλες επιτυχιες και χρονια σου πολλα Βασιλη !

    28-04-2018 16:51
Facebook
Twitter GooglePlus