page top

Σύνθετες Σχέσεις: Τέχνη στα χρόνια του Brexit στο T.A.F.

Δημοσιεύτηκε 29/10/2020 13:56

Complex States/Σύνθετες Σχέσεις: Τέχνη στα χρόνια του Brexit - Πακέτο Τύπου

29 Οκτωβρίου 2020 - 31 Δεκεμβρίου 2020

Επιμελητές: Βασιλική Τζανάκου (Διευθύντρια ARTinTRA) & Catherine Harrington

Δημιουργία Website και Συνεργάτης Επαυξημένης Πραγματικότητας: afca.

Website: www.complexstates.art

Εφαρμογή / Πληροφορίες Crowdfunding: https://lnkd.in/eRwFCFh

hashtag: #complexstates

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ: Zish Alexander, David Bannister, Jan Bowman, Jason deCaires-Taylor, Michael Craig-Martin, Jeremy Deller, Led By Donkeys, Rita Duffy, Ben Jakober and Yannick VU, Stephane Graff, Lara Hoad, Michal Iwanowski, Henry Jones, Keep It Complex, Richard Littler, Hynek Martinec, Stefana Mcclure, Gil Mualem Doron, Poshfruit, Quiet British Accent, Simon Roberts, Martin Rowson, Bob & Roberta Smith, John Springs, Susan Stockwell, Joe Sweeney, Eliza Tamo, Koen VanMechelen, Wolfgang Tillmans.

ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ: Gallery 46 (London, UK), TAF (The Art Foundation, Αθήνα, Ελλάδα), Bombay Beach Biennale (Salton Lake, Καλιφόρνια, ΗΠΑ), Μοναστήρι Broumov (Broumov, Τσεχία), Labiomista (Genk, Βέλγιο), Crawford Gallery (Κορκ, Ιρλανδία), HALLE 14 (Λειψία, Γερμανία), Museo Sa Bassa Blanca (Μαγιόρκα, Ισπανία), Πολιτιστικό Παλάτι VEF (Ρίγα, Λετονία), Parafin Gallery (Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο), The Container Gallery (Τόκιο, Ιαπωνία), Zorrotzaurre Art Work in Progress (ZAWP, Μπιλμπάο, Ισπανία).

Η ARTinTRA παρουσιάζει με υπερηφάνεια τo "Complex States", μια διεθνή έκθεση που έρχεται ως έγκαιρη και επείγουσα απάντηση τόσο στα διχαστικά γεγονότα του "Brexit" όσο και στην πανδημία του "Covid-19". Με περισσότερους από 30 διεθνείς καλλιτέχνες, 13 χώρους και μια κορυφαία πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας, η έκθεση θα ξεκινήσει στις 28 Οκτωβρίου 2020 και θα διαρκέσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020, οπότε και θα λήξει η μεταβατική περίοδος της διαδικασίας του Brexit. Ως μια έκθεση που διασχίζει τα έθνη, τόσο τα φυσικά όσο και τα εικονικά, το “Complex States” προσφέρει μια πλατφόρμα για ανανεωμένο διακρατικό διάλογο, για συνεργασία και πολιτιστικές ανταλλαγές.

Το Brexit έχει προκαλέσει αναταραχή, διχασμό και αναστάτωση στους Βρετανούς, στους κατοίκους της Βρετανίας, στους Ευρωπαίους συμπολίτες τους και στην ευρύτερη διεθνή κοινότητα. Το “Complex States” παρουσιάζει ένα πιο ολιστικό πορτραίτο του Brexit και λαμβάνει χώρα σε σημεία διεθνώς προκειμένου να θεραπεύσει τις διαιρέσεις, να αναπτύξει διεθνή διάλογο και να βοηθήσει στην αποκατάσταση σχέσεων που έχουν υποστεί ζημιά μετά την αμφιλεγόμενη αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ. Υπό την επιμέλεια της Βασιλικής Τζανάκου (Διευθύντρια της ARTinTRA) και της Catherine Harrington, η έκθεση “Complex States” δημιουργεί μια πλατφόρμα κριτικής εμπλοκής με το Brexit από καλλιτέχνες όπως οι Jeremy Deller, Jason deCaires-Taylor, Richard Littler, Stephane Graff, Michal Iwanowski και Rita Duffy. Η έκθεση συγκεντρώνει μια μεγάλη ποικιλία μέσων, από πίνακες ζωγραφικής και γλυπτά έως βίντεο και εγκαταστάσεις, με σκοπό να ρίξει φως στους τρόπους με τους οποίους οι καλλιτέχνες ανταποκρίθηκαν στο Brexit και τα επείγοντα θέματα ταυτότητας, μετανάστευσης, παγκοσμιοποίησης, κοινωνικών μέσων και «ψευδών ειδήσεων» που αυτό προκάλεσε.

Χρησιμοποιώντας την τελευταία τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, οι Τζανάκου και Harrington έχουν ανακατασκευάσει με ευρηματικό τρόπο και με επιτυχία ολόκληρη την εμπειρία της έκθεσης για τον

θεατή. Η έκθεση είχε αρχικά προγραμματιστεί να στεγαστεί σε έναν παραδοσιακό χώρο μιας γκαλερί στο Whitechapel του Λονδίνου. Ωστόσο, οι προκλήσεις που δημιουργήθηκαν από τη συνεχιζόμενη πανδημία του Covid-19 απαίτησαν από τους επιμελητές να βρουν μια εναλλακτική προσέγγιση μέσω μιας γρήγορης, καινοτόμου και μοναδικής ιδέας. Το αποτέλεσμα όχι μόνο διαπραγματεύεται επιδέξια αυτές τα υλικοτεχνικά προβλήματα, αλλά επίσης αντικατοπτρίζει τέλεια την εξωτερική και πραγματικά παγκόσμια φύση του προτζεκτ. Το “Complex States” έχει εξελιχθεί σε μια «έκθεση μικτής εμπειρίας που διασχίζει τα πολιτικά και φυσικά όρια γιορτάζοντας το διάλογο, τη συνεργασία και την πολιτιστική ανταλλαγή», δηλώνει η Τζανάκου. Επιλεγμένα έργα τέχνης θα εκτίθενται μεμονωμένα σε καθέναν από τους διάφορους χώρους και τοποθεσίες, όπως η Gallery 46 του Λονδίνου, η Crawford Gallery στο  Κόρκ, και η Μπιενάλε της Bombay Beach της Καλιφόρνιας. Ταυτόχρονα όλα τα έργα τέχνης της έκθεσης θα είναι συγκεντρωμένα σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα που θα διαθέτει προηγμένη εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας. Αυτή η νέα πλατφόρμα χτίστηκε σε συνεργασία με την afca., μια ελβετική εταιρεία λογισμικού που πρωτοστατεί στη μικτή πραγματικότητα. Εδώ, οι Τζανάκου και Harrington προσφέρουν ένα εξαιρετικό παράδειγμα επιμελητικής πρακτικής που ανταποκρίνεται δημιουργικά στις προκλήσεις που θέτει ο Covid-19. Παραδίδουν επίσης ένα εργαλείο μέσω μιας φιλόδοξης νέας εφαρμογής (Complex States AR App), επιτρέποντας σε επιμελητές, καλλιτέχνες, γκαλερί και στους λάτρεις της τέχνης που είναι καινούριοι στην επιμέλεια εκθέσεων να δημιουργήσουν εκθέσεις ιδιωτικές ή δημόσιες αποκλειστικά μέσω της χρήσης κινητών τηλεφώνων. Δεδομένης της άνευ προηγουμένου ανασφάλειας της τρέχουσας ζωής μας, αυτό είναι ακριβώς το είδος της επιμελητικής εφαρμογής που χρειαζόμαστε-μια εφαρμογή που διευκολύνει οποιονδήποτε, οπουδήποτε, στο να βιώσει και να μοιραστεί την τέχνη.

Αν και το “Complex States” και οι διαδικασίες του Brexit θα ολοκληρωθούν στις 31 Δεκεμβρίου, το έργο των επιμελητών της έκθεσης απέχει πολύ από την ολοκλήρωσή του. Δεδομένου του εκτεταμένου αλλά και διαρκούς αντίκτυπου τόσο του Brexit όσο και του Covid-19, οι Τζανάκου και Harrington επιδιώκουν να ενσωματώσουν περισσότερους ανθρώπους, καλλιτέχνες και χώρους στο δίκτυό τους και μέσω της AR πλατφόρμας τους να μπορέσουμε όλοι να διασχίσουμε τα σύνορα και να σπάσουμε τα όρια των πραγματικοτήτων μας.

Η ARTinTRA, με έδρα το Λονδίνο, είναι μια πλατφόρμα συμβούλων και επιμελητών καλών τεχνών που ιδρύθηκε το 2014 από τη Βασιλική Τζανάκου και ειδικεύεται στη μοντέρνα και τη σύγχρονη τέχνη. Λειτουργώντας ως ένα δίκτυο ανερχόμενων, μεσαίας σταδιοδρομίας και καθιερωμένων καλλιτεχνών αλλά και απλά δημιουργικών μυαλών, η ARTinTRA προμηθεύει, παράγει και διαχειρίζεται καινοτόμα έργα τέχνης σε δημόσιους, ιδιωτικούς και ψηφιακούς χώρους.

H afca. είναι μια εταιρεία πληροφορικής με έδρα τη Βέρνη, την πρωτεύουσα της Ελβετίας και υπερέχει σε τομείς cloud computing και λογισμικών χρήστη. Εκτός από τις συμβατικές εφαρμογές ιστού και κινητών τηλεφώνων η afca. έχει κάνει μεγάλο όνομα τα τελευταία χρόνια στον τομέα των τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας. Το 2018 η afca. ήταν η πρώτη ελβετική εταιρεία που έγινε δεκτή στο πρόγραμμα Mixed Reality Partner της Microsoft.

Πληροφορίες

Βασιλική Τζανάκου

vassiliki@artintra.net

+44 (0) 7710263124

Η TAF gallery με χαρά φιλοξενεί το έργο του Simon Roberts

Between The Acts, Part II – The Brexit Lexicon (2020)

single screen video

duration: 80'

as part of #complexstates project

The Brexit Lexicon by the British artist Simon Roberts is a single channel video and projection work (c. 80 minutes) that explores the store of metaphors and verbiage that have become the stock in trade of politicians and journalists during Britain’s exit from the Europe Union. Creating a compendium of the most common terms that have coloured the way Britain and the EU have described current political discussions associated with Brexit, the lexicon is read out by a news presenter who appears at a desk in an anonymous news television studio against a green-screen.

The lexicon is presented as a monologue addressed to the viewer as the newscaster reads from a teleprompter. The broadcast itself remains unedited; we hear all the news reader’s hesitations, mistakes, his pauses for breath or to drink from a bottle of water. He is a news journalist, not an actor, and the video was shot in a real news studio, and yet the event is orchestrated, a stage-set. The broadcast’s artifice reflects an exploration of the way in which Brexit was reported; the combination of truths and mistruths, and sense of media ‘noise’ that has surrounded the negotiations. The projects asks questions about the function of mass media in a post-truth environment and explores how language has been wielded in the process of campaigning and reporting; notably inventive, drawing on historical figures and events, veering from a Hogarthian commentary on social mores, convenient xenophobic and often racist rhetoric to hyperbolic declarations of financial ruin, cultural collapse and back again to economics shorthand, political slander, and acronyms.

The lexicon was created through a kind of ‘fieldwork’, by collating newsprint from British media organisations, newspapers, campaign websites, Facebook pages, and official documents issued by the British Government and European Union. Over the course of two years, notable headlines and terminology that has been used to describe the Brexit progress were gathered together to form a database containing nearly five thousand individual words.

A special edition publication of the work was created to mark Brexit Day, 31 January 2020, when the the UK’s membership of the European Union officially ended. The design mimics the format of a TV teleprompter where the pages of the book concertina out to produce one continuous list of words, unfolding to nearly 18 metres long. The Brexit Lexicon was created with support from Arts Council England and is the second lexicon work Roberts has produced, the first being the Credit Crunch Lexicon (2011-2012) and its part of “Complex States: Art in the

Years of Brexit” project, curated by Vassiliki Tzanakou and Catherine Harrington for ARTinTRA, which will take place from the 29th of October to the 31st of December at more than 13 international venues.

For more information please visit www.complexstates.art .

For further enquiries contact info@artintra.net .

#complexstates

Σχολιάστε το άρθρο

Facebook
Twitter GooglePlus