page top

Τι θα δούμε και τι θα ακούσουμε σήμερα 9/10/19

Δημοσιεύτηκε 9/10/2019 11:03

Κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον; (Θεατρική Παράσταση) – Αθήνα

κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον;

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019

ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΑΡΙΘΜΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Τι λέει ο καθρέφτης σας.Είναι πάντα ο άλλος που κοιτάει από μέσα. Αυτόν τον άλλον ψάχνουμε όταν σκάβουμε στα ξένα κορμιά, πέρα από τους εαυτούς μας. Μπορεί να μην υπάρχει ούτε ο ένας ούτε ο άλλος, μόνο το τίποτε στην ψυχή μας που κρώζει για τροφή.

Χάινερ Μύλλερ

Τη στιγμή αυτή που η εικόνα του άλλου έρχεται για πρώτη φορά να με σαγηνεύσει, δε διαφέρω σε τίποτε από τη θαυμαστή Κότα του ιησουίτη Αθανασίου Κίρχερ.

Ρολάν Μπαρτ

Το τελευταίο νέο έργο της Μαρίας Γοργία και της ομάδας Αμάλγαμα, με τα 31 sold out στις 35 μέχρι στιγμής παραστάσεις του, ξαναέρχεται, από την Παρασκευή  8 Νοέμβρη 2019 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στην Αθήνα.

Το έργο θα συμμετέχει επίσης με 2 παραστάσεις στο Βερολίνο, στις 21 & 22 Νοεμβρίου, στον γνωστό χώρο παραστατικών τεχνών του Βερολίνου DOCK11, παίρνοντας μέρος στο HOME-MADE MoVe”, Performance/FestivalContemporary Dance Makers from Greece, με Curator τον Χορογράφο/Performer Γιάννη Αντωνίου.

Το έργο φέρνει το πλέον αγαπημένο θέμα της χορογράφου στο προσκήνιο: τον ίδιο τον Έρωτα.

Πώς θα μπορούσαν να συνδυαστούν το πολύ δυνατό και καυστικό «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ, το μοναδικής σημειολογικής αξίας «Αποσπάσματα του Ερωτικού Λόγου» του Ρολάν Μπαρτ, η καθηλωτική και πλέον ερωτική-οργασμική μουσική του Βάγκνερ από το έργο «Τριστάνος και Ιζόλδη, ένα από τα πιο ερωτικά ποιήματα, ο «Σάρκινος Λόγος» του Γιάννη Ρίτσου, και τα κείμενα που αναφέρονται σε σκηνές καθημερινότητας του ζευγαριού, εμπνευσμένα κυρίως από προσωπικά βιώματα της χορογράφου, αλλά ταυτόχρονα αναφορικά στις παθογένειες της δυτικής νεωτερικής κοινωνίας;

Πώς ο Χώρος Αμάλγαμα στη Μενάνδρου 47, μπορεί να μεταμορφωθεί, χωρίς κανένα θεατρικό σκηνικό, αλλά χρησιμοποιώντας τα αρχιτεκτονικά-σημειολογικά στοιχεία του χώρου, ή και απλά αντικείμενά του,(όπως οι καρέκλες των θεατών),στις διάφορες εικονοποιίες του έργου: Δικαστήριο, Πλοίο, Μπουρδέλο (με άνδρες πόρνους), Σπίτι και άλλους χώρους;

Η φυσιολογία και ψυχολογία του Έρωτα, η πάλη των φύλων, η πλεονεξία του εγωκεντρικά θρεμμένου ατόμου, (προιόν της νεοφιλελεύθερης κοινωνίας αλλά και της σχέσης του με τη μητέρα-τροφό κτλ),το οποίο ασυνείδητα ή συνειδητά επιδιώκει διαρκώς  να επικρατήσει, να καταδυναστεύσει, να εξουσιάσει το ερωτικό του αντικείμενο,η σχέση θύτη-θύματος, η εξαρτητική σχέση που δεν είναι παρά το προιόν των αρχαικών σχέσεων του ατόμου, το αδιέξοδο των σχέσεων, ο Έρωτας ως μορφή ύπνωσης, και από την άλλη πλευρά, το πάθος και η ρομαντική αντίληψη που έχουμε για τον Έρωτα στη Δύση ακόμα και στα χρόνια της νεωτερικότητας, όλα τα παραπάνω εμπεριέχονται μέσα στον ίδιο δραματουργικό καμβά του έργου.

Ο «Τριστάνος και Ιζόλδη» του Ρίχαρντ Βάγκνερ (ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού),έχει επιλεγεί ως ένα από τα πλέον ερωτικά έργα στην ιστορία της δυτικής μουσικής. Συγκεκριμένα σημεία και άριες διατρέχουν το έργο, εκ των οποίων το Prelude και το Liebestod εμρηνεύονται ζωντανά από τη Νάνσυ Παπακωνσταντίνου.

Χώρος Αμάλγαμα

Μενάνδρου 47, 5ος όροφος, Αθήνα

Παραστάσεις:

Από 8 Νοεμβρίου 2019, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

‘Ωρα έναρξης

21.00

Διάρκεια: 75 λεπτά

είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά

Απαραίτητη τηλεφωνική κράτηση στο 6944686991 και στο 6975619682

***Ο χώρος υποδέχεται αυστηρά έως 50 άτομα.

Παραστάσεις στην Αθήνα

8, 9,10,15,16,17 Νοεμβρίου.

Παραστάσεις στο Βερολίνο

21, 22 Νοεμβρίου.

κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον;

Σύλληψη-Ιδέα/Χορογραφία/Σκηνοθεσία/Σκηνογραφία/Δραματουργία:

Μαρία Γοργία

Βασικά Κείμενα: «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ και «Αποσπάσματα του Ερωτικού Λόγου» του Ρολάν Μπαρτ

Ποίημα: Σάρκινος Λόγος του Γιάννη Ρίτσου

Αλλα Κείμενα: Μαρία Γοργία

Μουσική: Επιλεγμένα μέρη από το έργο Τριστάνος και Ιζόλδη του Ρίχαρντ Βάγκνερ

Οπερατική Φωνή: Νάνσυ Παπακωνσταντίνου

Ερμηνεύουν: Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Νάνσυ Παπακωνσταντίνου, Γιάννης Σταυρόπουλος, Μαρία Γοργία.

Υποκριτική λόγου: Αγγελική Καριστινού

Σκηνικά/Κοστούμια: Μαρία Αλεκτορίδου

Σύμβουλος Δραματουργίας: Μιράντα Βατικιώτη

Επικοινωνία Τύπου: Μαρία Κωνσταντοπούλου

Φωτογραφίες

:Αγγελική Σβορώνου, Γιώργης Νουκάκης, Βαγγέλης Αγγελάκης, Έλενα Κανάκη, Γιώργος Μαρινάκης.

Το έργο  «κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον;» επιχορηγήθηκε για τις 15 πρώτες παραστάσεις του από ΥΠΠΟΑ και συνέχισε για άλλες 20 παραστάσεις με την ενίσχυση του Σωματείου Χορού Αμάλγαμα και με τα έσοδα από την ελεύθερη συνεισφορά  του κοινού της ομάδας που τόσο εγκάρδια το στηρίζει.


 THE DAMAGE WAS TERRIFIC

Mαρία Κριτσωτάκη | Βασίλης Τζαβάρας | Γιάννης Ηλιάκης

● Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019 | 21:00 | 6€

Η Μαρία Κριτσωτάκη (φωνή), ο Βασίλης Τζαβάρας (κιθάρα, loops) και ο Γιάννης Ηλιάκης (τύμπανα, κρουστά) παρουσιάζουν στο ΚΕΤ τη μουσική performance με τίτλο THE DAMAGE WAS TERRIFIC. Οι τρεις μουσικοί επαναδιατυπώνουν τις αρχικές τους κατευθύνσεις με βασικό όχημα τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. Συναντήθηκαν για πρώτη φορά επί σκηνής πριν ένα χρόνο, μαζί με την Miriam den Boer. Μετά από κάποιες πετυχημένες εμφανίσεις τουςμπήκαν στο στούντιο και ηχογράφησαν τον πρώτο τους δίσκο που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2020.

"Μέχρι τα μέσα του 17ου αιώνα η λέξη "terrific"(adjectiveter·rif·ic | tə-ˈri-fik) ήταν συνώνυμο της λέξης horrific, που σημαίνει φρικιαστικό/τρομακτικό. Τα πρώτα γραπτά όπου η λέξη φαίνεται να χάνει την αρνητική της χροιά, εμφανίζονται στις αρχές του 19ου αιώνα. Σήμερα η λέξη αυτή έχει εντελώς θετική σημασία και αποδίδεται στα ελληνικά με τη λέξη “υπέροχος”. THE DAMAGE WAS TERRIFICΣχήμα οξύμωρο; Σε μια πραγματικότητα όπου καθετί μπορεί να μεταφραστεί με πολλούς τρόπους, είναι δυνατόν μια φαινομενικά κατεστραμμένη δομή (the damage) να χαρακτηριστεί όμορφη ή να προκαλέσει κάποιου είδους ικανοποίηση;"

κέντρο ελέγχου τηλεοράσεων

Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11364 Κυψέλη, Αθήνα

213.00.40.496 & 69.45.34.84.45

ΠΡΟΣΒΑΣΗ:

με λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8

με τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 / (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4

με ΗΣΑΠ: στάση Αγιος Νικόλαος (15 λεπτά με τα πόδια)

https://polychorosket.gr

https://www.facebook.com/tvcontrolcenter/

https://twitter.com/TVControlCenter

https://www.instagram.com/TVControlCenter/

https://www.flickr.com/photos/polychorosket/albums

χορηγοί επικοινωνίας ΚΕΤ

| deBop | art and play | θεαθήναι | all4fun | SinRadio | ForFree | Cat Is Art | φόρμιγγα art | artandpress | radioreboot | puzzlemag | Quinta | rocking.gr | jazzbluesrock.gr |

Σχολιάστε το άρθρο

Facebook
Twitter GooglePlus